Strona główna > Spółki > VKT > Relacja z debiutu
ZNAJDŹ SPÓŁKĘ

Pierwsze notowanie spółki VAKOMTEK na rynku NewConnect


13 lutego br. na parkiecie rynku NewConnect zadebiutowała spółka VAKOMTEK.
VAKOMTEK S.A. jest 443. spółką notowaną na NewConnect oraz 4. debiutem na tym rynku w 2014 roku.


Opis działalności

Firma Vakomtek S.A. została założona w 2011 roku, jako nowa spółka, która przejęła kanały dystrybucji (poprzez zawarcie w dniu 11.01.2012 r. umowy przeniesienia praw i obowiązków wynikających z umów handlowych zawartych przez Vako Sp. z o.o. na Vakomtek S.A.) oraz kadrę zarządzającą ze spółki Vako Sp. z o.o. Osoby kierujące Emitentem posiadają ponad osiemnastoletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności na krajowym rynku dystrybucji urządzeń elektronicznych oraz peryferii komputerowych. 

Podstawowym obszarem działalności Spółki jest dystrybucja produktów z segmentu IT (tj. elektronika użytkowa oraz peryferia komputerowe), w tym w szczególności akcesoriów komputerowych marki Vakoss, Verbatim, Xzero i Msonic. Emitent dystrybuuje towary elektroniczne do innych stacjonarnych wielkopowierzchniowych sklepów detalicznych w ilościach hurtowych. Do podstawowych towarów znajdujących się w ofercie Emitenta należą: akcesoria komputerowe, konsole do gier, słuchawki, głośniki, sprzęt sieciowy oraz inne drobne urządzenia elektroniczne o charakterze konsumenckim. Towary oferowane przez Emitenta zakupywane są u dystrybutorów krajowych (jedynie znikoma część nabywana jest bezpośrednio od producentów zagranicznych; na koniec roku 2012 udział dostawców zagranicznych kształtował się na poziomie 1,60%, w okresie I-III kw. 2013 r. na poziomie 5,65%). 

Warto zaznaczyć, że Spółka jest wyłącznymi dystrybutorem na rynku w Polsce niektórych marek – np.: Vakoss, Msonic i Xzero, oraz marek Verbatim i Sennheiser w wybranych sieciach handlowych. 

Głównymi odbiorcami towarów dystrybuowanych przez Emitenta są sieci handlowe działające na rynku polskim.

Strategia Emitenta
Podstawowym celem strategicznym Spółki jest osiągnięcie pozycji liczącego się dystrybutora w branży sprzętu elektronicznego oraz peryferii komputerowych na rynku polskim oraz innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Cel ten Spółka zamierza osiągnąć poprzez zwiększanie wolumenu sprzedaży Spółki, a także rozwijanie potencjału sprzedażowego (tj. zacieśnienie relacji z odbiorcami towarów oferowanych przez Spółkę oraz ustanawianie relacji handlowych z nowymi potencjalnymi kontrahentami). 

W związku z przyjętym celem Spółka zamierza podjąć następujące działania: 

I. Zwiększenie skali i efektywności sprzedaży
- optymalizacja działalności w oparciu o system wspomagający proces sprzedaży
- optymalizacja i dalszy rozwój katalogu towarów 

II. Budowa i ugruntowanie pozytywnego wizerunku
- upublicznienie Spółki w celu zwiększania wiarygodności wobec kontrahentów 

III. Rozwój nowych kanałów sprzedaży
- uruchomienie sprzedaży przez Internet
- wejście na nowe rynki w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
- sprzedaż do nowej grupy odbiorców

Szukaj w serwisie
Znajdź spółkę w Infostrefie
Podaj trzyliterowy skrót
Na skróty
Debiuty 2017
Regulamin ASO
Informacje o notowanych akcjach
Statystyki rynku
Dokumenty informacyjne
Kalendarium zdarzeń rynkowych
INNE SERWISY GIEŁDY PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH