| |
KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO |
|
| |
|
|
Raport bieżący nr |
40 |
/ |
2019 |
|
|
|
| |
Data sporządzenia: |
2019-09-10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Skrócona nazwa emitenta |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
ONICO S.A. |
|
| |
Temat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Złożenie przez Emitenta wniosku o otwarcie postępowania sanacyjnego |
|
| |
Podstawa prawna |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
|
|
| |
Treść raportu: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Onico S.A. _"Spółka", "Emitent"_ informuje w nawiązaniu do raportu bieżącego ESPI
nr 22/2019 oraz raportu bieżącego ESPI nr 34/2019, że Spółka złożyła w Sądzie Rejonowym
dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIX Wydział Gospodarczy ds. Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych
wniosku o otwarcie postępowania sanacyjnego wraz z wnioskiem o udzielenie zabezpieczenia.
Emitent wniósł o otwarcie postępowania sanacyjnego w stosunku do Emitenta, zabezpieczenia
majątku Emitenta poprzez zawieszenie trwających postępowań prowadzonych wobec Emitenta
oraz poprzez uchylenie dokonanych zajęć rachunków bankowych. Emitent wniósł także o rozpoznanie powyższego wniosku w pierwszej kolejności tj. przed
rozpoznaniem wniosku o ogłoszenie upadłości złożonego przez Zarząd Spółki do Sądu
Rejonowego dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIX Wydziału Gospodarczego ds. Upadłościowych
i Restrukturyzacyjnych, o którym Emitent informował w raporcie bieżącym ESPI nr 22/2019.
Emitent wskazał, że podstawą otwarcia postępowania sanacyjnego jest fakt, że Spółka
ma zaburzoną płynność finansową, ale w oparciu o posiadane koncesje przez Emitenta
oraz spółki zależne od Emitenta z grupy Onico, tj. koncesję OPC na obrót w kraju paliwami
ciekłymi, a także koncesje MPC na magazynowanie paliw ciekłych i przeładunek paliw
ciekłych _LPG_ oraz WPC na wytwarzanie paliw ciekłych _LPG_ na terenie morskiego terminalu
w Gdyni oraz terminalu w Plancie, Emitent planuje prowadzenie procesu sanacji skutkującej
przywróceniem płynności finansowej Emitenta oraz stopniowym poszerzaniem działalności
podstawowej.
|
|
|