Relacje z debiutów

Pierwsze notowanie spółki CDA S.A.

6

2019-05-08 13:52:08

8 maja 2019 r. na parkiecie rynku NewConnect odbyło się pierwsze notowanie akcji spółki CDA S.A.

CDA jest 385. spółką notowaną na Rynku NewConnect oraz 6. debiutem na tym rynku w 2019 roku.

 

Informacje podstawowe

nazwa spółki 

CDA S.A.

miejsce siedziby

Wrocław

spółka na NC

385

debiut w 2019

6

Sektor

Portale internetowe

spółka w sektorze

7

przedmiot działalności

CDA S.A. to operator niezależnego serwisu VOD w Polsce, działającego pod marką CDA Premium. Serwis oferuje dostęp do wysokiej jakości pełnometrażowych filmów i seriali w płatnym modelu subskrypcyjnym (subscription VOD, sVOD).   

Spółka udostępnia użytkownikom materiały również w bezpłatnym modelu aVOD (advertisement VOD) w ramach CDA Premium Free. Treści stanowią głównie filmy publikowane przez zweryfikowanych użytkowników, którzy zamieszczają autorskie treści w ogólnodostępnej części portalu.  

Równolegle portal działa również jako odrębna hostingowa platforma społecznościowa, w ramach której nieweryfikowani przez Spółkę użytkownicy mogą samodzielnie dodawać różnego rodzaju materiały. Zawartość serwisu to treści tzw. User Generated Content. Dostęp do treści dodawanych „społecznościowo” jest darmowy dla wszystkich odbiorców. 

 

oferta publiczna

 

154.645 akcji serii C

 

wartość oferty

850.547,50 zł

cena emisyjna 

5,50 zł

kurs odniesienia

5,50 zł

wartość spółki*

55.850.547,5 zł 

wartość instrumentów wprowadzanych*

5.699.950 zł

%free float (poniżej 5% w akcjach objętych wnioskiem)

15%  

wartość free float (w akcjach objętych wnioskiem*

850.547,50 zł

%free float (poniżej 5% we wszystkich akcjach)

1,52%

Wartość free float (we wszystkich akcjach)*

850.547,50 zł

Autoryzowany Doradca

Prometeia Capital Sp. z o.o.

Animator

Dom Maklerski BDM S.A. 

*wg proponowanego kursu odniesienia: 5,50 zł

Historia i działalność Emitenta

Początki serwisu CDA.pl sięgają 2004 roku. W kwietniu 2012 r. powołano spółkę CwMedia sp. z o.o. sp. k. (poprzednik prawny Emitenta), której powierzono operowanie serwisem CDA.pl. W działalność Spółki zaangażował się ojciec założyciela, Jarosław Ćwiek, który aktualnie pełni funkcję Prezesa Zarządu.

Pod koniec 2014 roku podjęto decyzję o stopniowej zmianie profilu portalu. Nastąpiło zacieśnienie współpracy dotyczącej ochrony praw autorskich w CDA. Został stworzony panel dla właścicieli praw autorskich do filtrowania i usuwania treści z CDA. Natomiast na początku 2015 roku uruchomiono program partnerski dla zweryfikowanych dostawców treści - Youtuberów, profesjonalnych twórców wideo, wraz z możliwością śledzenia „na żywo” statystyk dotyczących przychodów dla poszczególnych twórców oraz możliwością ustawienia tzw. geoblokady.

W listopadzie 2015 roku rozpoczęto prace nad przygotowaniem do zmiany modelu biznesowego
i uruchomienia usługi VOD pod marką CDA Premium, dostępnej w ramach comiesięcznych abonamentów (model subskrypcyjny).

W styczniu 2016 r. uruchomiono usługę w modelu sVOD (subscription VOD), co stanowiło punkt zwrotny w historii działalności serwisu. Sekcja CDA Premium została uruchomiona w styczniu 2016 roku, w odpowiedzi na dynamicznie rozwijający się rynek VOD oraz w celu zwiększenia możliwości monetyzacji wśród zbudowanej bazy użytkowników. Strategia działalności została ukierunkowana na rozwój nowego segmentu, zintensyfikowano działania mające na celu rozbudowę bazy dostępnych treści.

W związku z dynamicznym rozwojem sekcji VOD podjęto decyzję o przekształceniu CwMedia sp.
z o.o. sp. k. w spółkę akcyjną. Sąd Rejonowy wydał 3.04.2017 r. decyzję o wpisie CwMedia S.A. do KRS pod numerem KRS 0000671280.

W 2018 r. Zarząd Emitenta podjął decyzję o całkowitym odstąpieniu od sprzedaży powierzchni reklamowej poprzez platformy aukcyjne, które stanowiły główny kanał sprzedaży reklam w ogólnodostępnej sekcji User Generated Content. Począwszy od maja 2018 r. serwis CDA.pl generuje przychody przede wszystkim ze sprzedaży reklam przy materiałach pochodzących od zweryfikowanych użytkowników i partnerów (reklamy emitowane w modelu aVOD w sekcji CDA Premium Free). Odejście od współpracy z podmiotami pośredniczącymi w sprzedaży powierzchni reklamowej umożliwiło Spółce wprowadzenie kontroli co do rodzaju treści i źródła pochodzenia, przy których emitowane są reklamy. Powyższe stanowi wynik strategicznych decyzji, podjętych jeszcze w 2016 r.

W chwili obecnej CDA S.A. to operator największego, niezależnego serwisu VOD w Polsce, działającego pod marką CDA Premium. Serwis oferuje dostęp do wysokiej jakości pełnometrażowych filmów i seriali w płatnym modelu subskrypcyjnym (subscription VOD, sVOD). Baza materiałów filmowych dostępnych w ramach CDA Premium rozwijana jest wyłącznie przy współpracy z oficjalnymi dystrybutorami filmowymi, wydawcami, jak również z pośrednikami, którzy posiadają prawa autorskie do publikowanych materiałów.

Spółka udostępnia użytkownikom materiały również w bezpłatnym modelu aVOD (advertisement VOD) w ramach CDA Premium Free. Treści stanowią głównie filmy publikowane przez zweryfikowanych użytkowników, którzy zamieszczają autorskie treści w ogólnodostępnej części portalu. Należy również dodać, że dystrybutorzy i pośrednicy filmowi mają również możliwość udostępnienia pełnometrażowych filmów dostępnych w sekcji CDA Premium w modelu aVOD.

Równolegle portal działa również jako odrębna hostingowa platforma społecznościowa, w ramach której nieweryfikowani przez Spółkę użytkownicy mogą samodzielnie dodawać różnego rodzaju materiały. Zawartość serwisu to treści tzw. User Generated Content. Dostęp do treści dodawanych „społecznościowo” jest darmowy dla wszystkich odbiorców.

Model biznesowy portalu CDA.pl zakłada monetyzację poprzez sprzedaż subskrypcji CDA Premium (sVOD) oraz emisję różnego rodzaju reklam w ramach CDA Premium Free (aVOD).

Plany rozwoju Emitenta

Spółka zamierza maksymalizować potencjał popularności serwisu poprzez rozwój w czterech obszarach:

  • VOD – Pozyskiwanie licencji od dystrybutorów filmowych i intensyfikacja rozwoju w segmencie CDA Premium;
  • smartTV – opracowanie responsywnej aplikacji na różnego rodzaju telewizory z segmentu smartTV;
  • Mobile – rozwijanie aplikacji mobilnej celem zwiększenia monetyzacji w kanale mobilnym;
  • Rozszerzenie funkcjonalności portalu – wprowadzenie funkcji zarządzania i parametryzowania kont użytkowników, co stworzy możliwość tworzenia profilowania treści. Jako przykład wskazać należy mechanizm wydzielania działu dla dzieci, w której to rodzic będzie mógł zarządzać kanałem i ustalać, do jakich treści dziecko ma mieć dostęp, jak długo może przebywać na portalu, itp.

 

Wybrane dane finansowe Emitenta (w tys. PLN):

 

2018

2017

2016

Kapitał własny

9.193

2.956

5.742

Suma bilansowa

12.963

8.540

5.945

Zobowiązania ogółem

3.769

5.584

204

Przychody ze sprzedaży

27.988

17.493

9.788

Wynik netto

5.387

2.931

4.137

Przepływy pieniężne netto razem 

5.392

1.169

bd

 

Oferta publiczna

Spółka w grudniu 2017 roku zakończyła publiczną ofertę akcji. Akcje te oferowane były w okresie od 23 listopada 2017 r. do 8 grudnia 2017 r. Oferującym był Polski Dom Maklerski S.A.

W ofercie publicznej oferowano 1.000.000 akcji.

W dn. 18.12.2017 r. przydzielono 154.645 akcji.

Cena emisyjna: 5,50 zł.

Łączna wartość oferowanych akcji 850.547,50 zł.

Akcje zostały objęte przez 158 akcjonariuszy. 

 

Struktura akcjonariatu: 

Akcjonariusz

Liczba posiadanych akcji 

Udział w kapitale zakładowym 

Liczba głosów na Walnym Zgromadzeniu 

Udział w głosach na Walnym Zgromadzeniu 

Łukasz Ćwiek* 

6 500 000 

64,01% 

9 750 000 

64,34% 

Jarosław Ćwiek 

3 500 000 

34,47% 

5 250 000 

34,64% 

Pozostali 

154 645 

1,52% 

154 645 

1,02% 

Suma 

10 154 645 

100,00% 

15 154 645 

100,00% 

Galeria