Relacje z debiutów
Pierwsze notowanie spółki TRIGGO S.A. na rynku NewConnect
7
15 listopada 2021 r. na rynku NewConnect zadebiutowała spółka TRIGGO S.A.
TRIGGO S.A. jest 376. spółką notowaną na NewConnect oraz 27. debiutem na tym rynku w 2021 roku.
Informacje podstawowe
|
nazwa spółki |
TRIGGO S.A. |
|
ticker/nazwa skrócona |
TGG/TRIGGO |
|
miejsce siedziby |
Łomianki |
|
przedmiot działalności |
Budowa miejskiego pojazdu elektrycznego TRIGGO |
|
debiut na NC w 2021 |
27. |
|
spółka na NC |
376. |
|
sektor |
Motoryzacja – pozostałe |
|
spółka w sektorze |
5 |
|
oferta/sprzedaż (T/N, prywatna/publiczna) |
Publiczna emisja akcji serii C5, C7 |
|
wartość oferty/sprzedaży |
C5: 2.032.380 zł, C7: 6.279.000 zł |
|
cena emisyjna/sprzedaży |
C5: 63 zł, C7: 138 zł |
|
wartość spółki* |
215.124.060 zł |
|
wartość instrumentów wprowadzanych* |
215.124.060 zł |
|
% free float (poniżej 5% we wszystkich akcjach) |
33,26% |
|
wartość ww. free float * |
71.542.512 zł |
|
% free float (poniżej 5% w akcjach objętych wnioskiem) |
33,26% |
|
wartość ww. free float* |
71.542.512 zł |
|
% free float (poniżej 5% w akcjach objętych wnioskiem) w posiadaniu niepowiązanych akcjonariuszy |
32,77% |
|
wartość ww. free float* |
70.493.712 zł |
|
liczba akcjonariuszy (akcje objęte wnioskiem) |
209 |
|
liczba akcjonariuszy niepowiązanych z emitentem (akcje objęte wnioskiem) |
205 |
|
Autoryzowany Doradca (w zakresie wprowadzenia akcji do obrotu, umowa zrealizowana) |
Dom Maklerki BOŚ S.A. |
|
Autoryzowany Doradca (umowa podpisana 19.10.2021 r.) |
Adwokaci i Radcowie Prawni Żyglicka i Wspólnicy |
*wg kursu odniesienia 138 zł, ustalonej w wysokości ceny emisyjnej akcji serii C7 oferowanych w ramach oferty publicznej.
Historia i działalność Emitenta
Spółka Triggo S.A. została utworzona w 2015 r. Działalność Emitenta jest skoncentrowana na konstrukcji elektrycznego pojazdu miejskiego „Triggo”, który łączy w sobie zalety samochodu osobowego i jednośladu. Sama koncepcja produktu-pojazdu Triggo, której autorem jest Rafał Budweil, Prezes Zarządu Triggo S.A., powstała znacznie wcześniej, w 2010 r.
Kluczowym rozwiązaniem elektrycznego pojazdu Triggo jest zawieszenie o zmiennej geometrii. Pozwala ono na zmniejszanie całkowitej szerokości pojazdu podczas manewrowania z niewielkimi prędkościami, zapewniając jednocześnie bezpieczny poziom stabilności podczas szybszej jazdy. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom, Triggo umożliwia sprawne poruszanie się w intensywnym ruchu miejskim oraz dostarcza łatwość parkowania - charakterystyki osiągane dotąd wyłącznie przez jednoślady. W przeciwieństwie do tych ostatnich zapewnia jednak bezpieczeństwo, komfort i praktyczność zarezerwowane dotąd wyłącznie dla samochodów.
Pierwszy prototyp pojazdu został stworzony w lipcu 2017 r. Pojazd od tego czasu w kolejnych wersjach był prezentowany na licznych targach i wydarzeniach motoryzacyjnych zdobywając nagrody i wyróżnienia. W maju 2020 r. ukończono budowę trzech egzemplarzy kolejnej serii pojazdu i rozpoczęto próby drogowe. W lipcu 2021 r. ukończony został pierwszy egzemplarz przedprodukcyjnej serii pojazdu budowanej we współpracy z zakładami AMZ Kutno. Spółka zamierza zlecić produkcję i wdrożyć w ramach pilotażu 30 pojazdów, które zostaną poddane testom na drogach publicznych. Zgodnie z planami Spółki 12 egzemplarzy serii pilotażowej ma powstać do końca roku 2021.
Prace badawcze i rozwojowe przeprowadzone przez Spółkę doprowadziły produkt do stadium gotowości do komercjalizacji. Strategia rynkowa spółki uwzględnia generowanie trzech głównych strumieni przychodów, pochodzących z szeregu rynków międzynarodowych. Głównymi odbiorcami produktów Spółki mają być operatorzy platform usług automatycznego wynajmu środków transportu w ramach szeroko pojętego rynku Mobility-as-a-Service (MaaS). Drugim źródłem przychodów uwzględnionym w planie finansowym Triggo S.A. jest świadczenie usług MaaS w obrębie własnych platform zlokalizowanych w najatrakcyjniejszych komercyjnie metropoliach. Jako właściciel praw niematerialnych do produktu, Triggo S.A. może udzielać licencji na wdrażanie produkcyjne i sprzedaż swoich produktów – szczególnie na odległych i trudnych do bezpośredniego zagospodarowania rynkach. Przychody z opłat licencyjnych mają stanowić trzecie źródło przychodów Triggo S.A. Na Datę Dokumentu Emitent nie jest gotowy do uruchomienia produkcji seryjnej pojazdów Triggo.
Na dzień sporządzenia dokumentu informacyjnego zespół Emitenta liczy ponad 25 pracowników: konstruktorów mechaników, automatyków, inżynierów oprogramowania oraz naukowców, którzy nieustannie pracują nad konstrukcją pojazdu. Na czele zespołu stoi wynalazca rozwiązania i założyciel firmy - Rafał Budweil. Jego wiedza wsparta jest doświadczeniem prof. Anny Boczkowskiej (specjalista w dziedzinie materiałów kompozytowych) oraz prof. Krzysztofa Falkowskiego (specjalizujący się w automatyzacji, systemach sterowania i sterowaniu). Pozostali członkowie zespołu to inżynierowie z zapleczem naukowym i praktycznym.
Spółka w ramach prac nad pojazdem współpracuje z wieloma podmiotami, związanymi z branżą motoryzacyjną w zakresie m. in. oprogramowania sterującego, produkcji kompozytów do budowy nadwozia, zlecenia montażu serii pilotażowej pojazdów.
W wyniku przeprowadzonej ostatniej emisji publicznej akcji serii C7 Emitent pozyskał netto ok. 5,9 mln zł. Kwota wpływów z Oferty zapewni finansowanie w całości celów emisji, które związane są z wdrożeniem produkcji, co jest planowane na lata 2021-2023:
- budowa serii przedprodukcyjnej pojazdów Triggo, międzynarodowy program pilotażowy i promocja 3,4 mln zł;
- uzyskanie homologacji europejskiej L7e-CP i opracowanie wersji homologacyjnej L5 1,5 mln zł;
- dalsze prace przygotowawcze i projektowe 1 mln zł.
Egzemplarze serii pilotażowej zostaną udostępnione do testowania zidentyfikowanym partnerom pilotażu, będącym jednocześnie potencjalnymi pierwszymi odbiorcami produkcji seryjnej lub licencjobiorcami w Singapurze, Wielkiej Brytanii i Kalifornii.
Wybrane dane finansowe Emitenta:
|
(zł) |
I-II Q 2021 |
2020 |
2019 |
|
Przychody |
2.329.697 |
3.518.118 |
4.062.339 |
|
- w tym zmiana stanu produktów |
2.327.897 |
3.487.650 |
4.042.782 |
|
wynik netto |
-1.569.972 |
-1.860.912 |
-1.761.979 |
|
Kapitał własny |
3.996.538 |
4.559.110 |
4.387.642 |
|
Zobowiązania i rezerwy |
12.425.622 |
10.001.510 |
8.269.061 |
|
Przepływy pieniężne netto |
-1.132.229 |
-1.232.708 |
-1.430.198 |
|
Środki pieniężne |
514.700 |
1.648.929 |
2.879.714 |
Struktura Akcjonariatu Spółki
- Rafał Budweil – 697.586 akcji, które stanowią 44,75% kapitału i głosów na WZ;
- Anna Apel– 171.430 akcji, które stanowią 11% kapitału i głosów na WZ;
- Wojciech Apel – 171.430 akcji, które stanowią 11% kapitału i głosów na WZ;
- Pozostali powiązani akcjonariusze -7.600 akcji, które stanowią 0,49% kapitału i głosów na WZ;
- Pozostali niepowiązani akcjonariusze – 510.824 akcji, które stanowią 32,77% kapitału i głosów na WZ;
Instrumenty finansowe debiutujące na NewConnect:
- 1.000.000 akcji serii A1;
- 75.000 akcji serii B1;
- 25.000 akcji serii B2;
- 165.000 akcji serii C1;
- 50.000 akcji serii C2;
- 108.740 akcji serii C3;
- 50.070 akcji serii C4;
- 32.260 akcji serii C5;
- 7.300 akcji serii C6;
- 45.500 akcji serii C7;
Wnioskiem objęte wszystkie wyemitowane akcje Emitenta.

