Relacje z debiutów
Pierwsze notowanie KUBOTA S.A. na rynku NewConnect
6
21 listopada 2022 r. na parkiecie rynku NewConnect zadebiutowała spółka KUBOTA S.A.
KUBOTA S.A. jest 379. spółką notowaną na NewConnect oraz 14. debiutem na tym rynku w 2022 roku.
Informacje podstawowe
|
nazwa spółki |
KUBOTA S.A. |
|
ticker, nazwa skrócona |
KUBOTA / KUB |
|
adres www |
https://kubotastore.pl/relacje-inwestorskie |
|
miejsce siedziby |
Łódź |
|
przedmiot działalności |
Kubota S.A. od 2019 r. prowadzi podstawową działalność na rynku dóbr konsumpcyjnych w segmencie sprzedaży detalicznej oraz hurtowej odzieży, akcesoriów oraz obuwia. Emitent importuje większość sprzedawanych towarów z Azji. |
|
debiut na NC w 2022 |
14 |
|
spółka na NC |
379 |
|
sektor |
Odzież i obuwie |
|
spółka w sektorze |
4 |
|
oferta |
Oferta publiczna 191.922 akcji serii D
|
|
cena emisyjna |
Cena emisyjna akcji serii D: 13,00 zł
|
|
wartość oferty* |
Wartość oferty akcji serii D: 2.494.986 zł |
|
kurs odniesienia |
13,00 zł |
|
wartość spółki* |
18.248.451 zł |
|
wartość instrumentów wprowadzanych* |
16.939.364 zł |
|
% free float (poniżej 5% w akcjach objętych wnioskiem) |
22,9% |
|
wartość ww. free float* |
3.878.914 |
|
% free float (poniżej 5% we wszystkich akcjach) |
28,43 % |
|
wartość ww. free float* |
5.188.293 zł |
|
Autoryzowany Doradca |
INC S.A. |
*wg proponowanego przez AD i AR kursu odniesienia akcji serii A, B, C i D wynoszącego: 13,00 zł
Historia i działalność Emitenta
1994 r. - powstanie marki Kubota. Pierwsze piankowe klapki Kubota na rzep przyjechały do Polski z Chin. We wskazanym okresie Emitent nie był posiadaczem marki Kubota.
05.2018 r. - zawiązanie Spółki Dahapi sp. z o.o (pierwotna nazwa Emitenta, późniejsza zmiana nazwy na Kubota Wear sp. z o.o. oraz nazwy i formy prawnej na Kubota S.A.).
W 2018 r. marka Kubota została reaktywowana przez Alinę Sztoch, Joannę Kwiatkowską, Piotra Kwiatkowskiego oraz Wacława Mikłaszewskiego – obecnie osoby związane z Emitentem.
01.2019 r. - sprzedaż produktów Emitenta pod Spółką – Dahapi sp. z o.o. i zmiana firmy na Kubota Wear sp. z o.o. Spółka została wyłącznym właścicielem znaku towarowego Kubota. Do spółki dołączają Dorota i Wiesław Michalscy oraz Piotr Krawczyk, osoby związane z powstaniem marki „Kubota”.
Kubota S.A. (wcześniej, jako spółka z o.o., pod nazwą Dahapi Sp. z o.o. oraz Kubota Wear Sp. z o.o.) od 2019 r. prowadzi podstawową działalność na rynku dóbr konsumpcyjnych w segmencie sprzedaży detalicznej oraz hurtowej odzieży, akcesoriów oraz obuwia. Emitent importuje większość sprzedawanych towarów z Azji.
Sprzedaż w segmencie detalicznym opiera się głównie na wolumenach generowanych przez ecommerce, z wykorzystaniem własnego sklepu internetowego (www.kubotastore.pl) oraz platform zewnętrznych (m.in. Allegro, Decathlon, Amazon.de, Amazon.pl, Empik czy Wolt) i stanowiła w 2020 r. – 47%, w 2021 r. – 32% oraz w 1 poł. 2022 r. 21% obrotu. Mniejsza część przychodów detalicznych generowana jest przez klasyczną sprzedaż stacjonarną (1 sklep stacjonarny, 1 wyspa handlowa). Sprzedaż hurtowa dzieli się na sprzedaż produktów niepersonalizowanych oraz personalizowanych. Emitent intensywnie rozwija segment odzieżowy, czego potwierdzeniem jest m.in. premiera wspólnej kolekcji z Reserved, marką należącą do LPP S.A. oraz wzrost udziału odzieży w przychodach ogółem z 2% w 2021 roku do 7% w 1 poł. 2022 roku.
Wśród asortymentu Spółki Kubota, do najważniejszych z punktu widzenia generowanych przychodów Spółka zalicza: klapki (w tym głównie klapki Rzep i Basic) oraz skarpety. W czerwcu 2021 r. Emitent wprowadził do sprzedaży swoją pierwszą kolekcję odzieży, w tym bluz, t-shirtów i dresów. W czerwcu 2022 r. nastąpiła premiera najnowszej, unisexowej kolekcji złożonej z ubrań, klapków i akcesoriów.
W związku z tym, że Emitent prowadzi sprzedaż głównie w kanale online oraz sprzedaży hurtowej , Emitent nie ponosi dużych kosztów związanych z utrzymaniem stacjonarnych punktów sprzedaży, w tym w szczególności kosztów związanych z najmem przestrzeni handlowych oraz zatrudnieniem personelu w punktach stacjonarnych
Wybrane dane finansowe Emitenta (w PLN):
|
|
II kw. 2022 |
2021 |
2020 |
|
kapitał własny |
3 371 624,57 |
633 056,82 |
396 503,03 |
|
zobowiązania i rezerwy na zobowiązania |
7 823 908,26 |
4 392 171,23 |
1 948 769,34 |
|
suma bilansowa |
11 195 532,83 |
5 025 228,05 |
2 345 272,37 |
|
przychody netto |
8 461 313,51 |
9 995 283,99 |
6 066 495,87 |
|
wynik netto |
243 581,75 |
146 553,79 |
163 828,82 |
|
przepływy pieniężne netto razem |
-237 103,55 |
368 585,06 |
-167 480,14 |
|
środki pieniężne na koniec okresu |
166 539,19 |
403 642,74 |
35 057,68 |
Informacje o publicznej ofercie akcji serii D
Terminy subskrypcji:
Data rozpoczęcia: 9.08 2021 r.
Data zakończania: 6.09 2021 r.
Liczba akcji objętych subskrypcją: 192.307 akcji
Liczba akcji przydzielonych: 191.922 akcji
Cena emisyjna: 13,00 PLN
Liczba osób która złożyła zapisy i objęła akcje: 156 (w tym 4 osoby powiązane które objęły łącznie 21.597 szt. akcji serii D stanowiących 11,25 % akcji serii D)
Wartość emisji: 2.494.986 PLN
W ramach oferty akcji serii D, Spółka pozyskała prawie 2,5 mln zł brutto. Podstawowym celem emisji akcji serii D było zwiększenie poziomu zapasów na który spółka przeznaczyła 1,75 mln zł. Pozostałe środki zostały wydane na Rozwój zespołu o doświadczone, kompetentne osoby z pionów marketingu, sprzedaży i logistyki (0,5 mln zł) oraz rozwój www.kubotastore.pl o nowe funkcjonalności, optymalizacja portalu pod kątem szybkości działania i UX, stworzenie angielskiej wersji językowej oraz platformy B2B (0,25 mln zł). Emitent zrealizował wszystkie założone cele emisyjne.
Struktura akcjonariatu Emitenta ogółem:

