Relacje z debiutów

Pierwsze notowanie KUBOTA S.A. na rynku NewConnect

6

2022-11-21 13:07:20

21 listopada 2022 r. na parkiecie rynku NewConnect zadebiutowała spółka KUBOTA S.A.

KUBOTA S.A. jest 379. spółką notowaną na NewConnect oraz 14. debiutem na tym rynku w 2022 roku. 

  Transmisja z debiutu

 

Informacje podstawowe

nazwa spółki

KUBOTA S.A.

ticker, nazwa skrócona

KUBOTA / KUB

adres www

https://kubotastore.pl/relacje-inwestorskie

miejsce siedziby

Łódź

przedmiot działalności

Kubota S.A. od 2019 r. prowadzi podstawową działalność na rynku dóbr konsumpcyjnych w segmencie sprzedaży detalicznej oraz hurtowej odzieży, akcesoriów oraz obuwia. Emitent importuje większość sprzedawanych towarów z Azji.

debiut na NC w 2022

14

spółka na NC

379

sektor

Odzież i obuwie

spółka w sektorze

4

oferta

Oferta publiczna 191.922 akcji serii D

 

cena emisyjna

Cena emisyjna akcji serii D: 13,00 zł

 

wartość oferty*

 

Wartość oferty akcji serii D: 2.494.986 zł

kurs odniesienia

13,00 zł

wartość spółki*

18.248.451 zł

wartość instrumentów wprowadzanych*

16.939.364 zł

% free float (poniżej 5% w akcjach objętych wnioskiem)

22,9%

wartość ww. free float*

3.878.914

% free float (poniżej 5% we wszystkich akcjach)

28,43 %

wartość ww. free float*

5.188.293 zł

Autoryzowany Doradca

INC S.A.

*wg proponowanego przez AD i AR kursu odniesienia akcji serii A, B, C i D wynoszącego: 13,00 zł

 

Historia i działalność Emitenta

1994 r. - powstanie marki Kubota. Pierwsze piankowe klapki Kubota na rzep przyjechały do Polski z Chin. We wskazanym okresie Emitent nie był posiadaczem marki Kubota.

05.2018 r. - zawiązanie Spółki Dahapi sp. z o.o (pierwotna nazwa Emitenta, późniejsza zmiana nazwy na Kubota Wear sp. z o.o. oraz nazwy i formy prawnej na Kubota S.A.).

W 2018 r. marka Kubota została reaktywowana przez Alinę Sztoch, Joannę Kwiatkowską, Piotra Kwiatkowskiego oraz Wacława Mikłaszewskiego – obecnie osoby związane z Emitentem.

01.2019 r. - sprzedaż produktów Emitenta pod Spółką – Dahapi sp. z o.o. i zmiana firmy na Kubota Wear sp. z o.o. Spółka została wyłącznym właścicielem znaku towarowego Kubota. Do spółki dołączają Dorota i Wiesław Michalscy oraz Piotr Krawczyk, osoby związane z powstaniem marki „Kubota”.

Kubota S.A. (wcześniej, jako spółka z o.o., pod nazwą Dahapi Sp. z o.o. oraz Kubota Wear Sp. z o.o.) od 2019 r. prowadzi podstawową działalność na rynku dóbr konsumpcyjnych w segmencie sprzedaży detalicznej oraz hurtowej odzieży, akcesoriów oraz obuwia. Emitent importuje większość sprzedawanych towarów z Azji.

Sprzedaż w segmencie detalicznym opiera się głównie na wolumenach generowanych przez ecommerce, z wykorzystaniem własnego sklepu internetowego (www.kubotastore.pl) oraz platform zewnętrznych (m.in. Allegro, Decathlon, Amazon.de, Amazon.pl, Empik czy Wolt) i stanowiła w 2020 r. – 47%, w 2021 r. – 32% oraz w 1 poł. 2022 r. 21% obrotu. Mniejsza część przychodów detalicznych generowana jest przez klasyczną sprzedaż stacjonarną (1 sklep stacjonarny, 1 wyspa handlowa). Sprzedaż hurtowa dzieli się na sprzedaż produktów niepersonalizowanych oraz personalizowanych. Emitent intensywnie rozwija segment odzieżowy, czego potwierdzeniem jest m.in. premiera wspólnej kolekcji z Reserved, marką należącą do LPP S.A. oraz wzrost udziału odzieży w przychodach ogółem z 2% w 2021 roku do 7% w 1 poł. 2022 roku.

Wśród asortymentu Spółki Kubota, do najważniejszych z punktu widzenia generowanych przychodów Spółka zalicza: klapki (w tym głównie klapki Rzep i Basic) oraz skarpety. W czerwcu 2021 r. Emitent wprowadził do sprzedaży swoją pierwszą kolekcję odzieży, w tym bluz, t-shirtów i dresów. W czerwcu 2022 r. nastąpiła premiera najnowszej, unisexowej kolekcji złożonej z ubrań, klapków i akcesoriów.

W związku z tym, że Emitent prowadzi sprzedaż głównie w kanale online oraz sprzedaży hurtowej , Emitent nie ponosi dużych kosztów związanych z utrzymaniem stacjonarnych punktów sprzedaży, w tym w szczególności kosztów związanych z najmem przestrzeni handlowych oraz zatrudnieniem personelu w punktach stacjonarnych

 

Wybrane dane finansowe Emitenta (w PLN):

 

II kw. 2022

2021

2020

kapitał własny

3 371 624,57

633 056,82

396 503,03

zobowiązania i rezerwy na zobowiązania

7 823 908,26

4 392 171,23

1 948 769,34

suma bilansowa

11 195 532,83

5 025 228,05

2 345 272,37

przychody netto

8 461 313,51

9 995 283,99

6 066 495,87

wynik netto

243 581,75

146 553,79

163 828,82

przepływy pieniężne netto razem

-237 103,55

368 585,06

-167 480,14

środki pieniężne na koniec okresu

166 539,19

403 642,74

35 057,68

 

 

Informacje o publicznej ofercie akcji serii D

Terminy subskrypcji:

Data rozpoczęcia: 9.08 2021 r.

Data zakończania: 6.09 2021 r.

Liczba akcji objętych subskrypcją: 192.307 akcji

Liczba akcji przydzielonych: 191.922 akcji

Cena emisyjna: 13,00 PLN

Liczba osób która złożyła zapisy i objęła akcje: 156 (w tym 4 osoby powiązane które objęły łącznie 21.597 szt. akcji serii D stanowiących 11,25 % akcji serii D)

Wartość emisji: 2.494.986 PLN

 

W ramach oferty akcji serii D, Spółka pozyskała prawie 2,5 mln zł brutto. Podstawowym celem emisji akcji serii D było zwiększenie poziomu zapasów na który spółka przeznaczyła 1,75 mln zł. Pozostałe środki zostały wydane na Rozwój zespołu o doświadczone, kompetentne osoby z pionów marketingu, sprzedaży i logistyki (0,5 mln zł) oraz rozwój www.kubotastore.pl o nowe funkcjonalności, optymalizacja portalu pod kątem szybkości działania i UX, stworzenie angielskiej wersji językowej oraz platformy B2B (0,25 mln zł). Emitent zrealizował wszystkie założone cele emisyjne.

 

Struktura akcjonariatu Emitenta ogółem:

Galeria