Relacje z debiutów
Pierwsze notowanie PUNCH PUNK S.A. na rynku NewConnect
6
10 sierpnia 2021 r. na parkiecie rynku NewConnect zadebiutowała spółka PUNCH PUNK S.A.
PUNCH PUNK S.A. jest 368. spółką notowaną na NewConnect oraz 17. debiutem na tym rynku w 2021 roku.
Transmisja z debiutu | Prezentacja spółki
Informacje podstawowe
|
nazwa spółki |
PUNCH PUNK S.A. |
|
miejsce siedziby |
Łódź |
|
przedmiot działalności |
działalność w zakresie tworzenia własnych gier wideo oraz zajmuje się produkcjami na zlecenie (ang. work for hire) |
|
debiut na NC w 2021 |
17 |
|
spółka na NC |
368. |
|
sektor |
gry |
|
Spółka w sektorze |
48 |
|
oferta/sprzedaż (T/N, prywatna/publiczna) |
oferta publiczna: 400.000 akcji serii B
|
|
wartość oferty/sprzedaży |
1.500.000 zł
|
|
wartość sprzedaży akcji w okresie ostatnich 12 miesięcy |
3.499.870,55 zł |
|
cena emisyjna/sprzedaży |
Cena emisyjna akcji serii B: 3,75 zł
|
|
Kurs odniesienia |
3,06 zł - średnia ważona z cen sprzedaży akcji w okresie ostatnich 12 miesięcy oraz ceny emisyjnej ostatniej oferty publicznej akcji, dokonywanej w czerwcu 2020 r. |
|
wartość spółki |
17.015.130 zł
|
|
wartość instrumentów wprowadzanych |
17.015.130 zł
|
|
% free float (poniżej 5% w akcjach objętych wnioskiem) |
75,7% |
|
wartość ww. free float |
12.881.070 zł
|
|
% free float (poniżej 5% we wszystkich akcjach) |
75,7% |
|
wartość ww. free float |
12.881.070 zł
|
|
Autoryzowany Doradca |
INC S.A.
|
*wartość liczona na podstawie średniej ważonej z cen sprzedaży akcji w okresie ostatnich 12 miesięcy oraz ceny emisyjnej ostatniej oferty publicznej akcji, dokonywanej w czerwcu 2020 r, tj. 3,06 zł za akcję
Historia i działalność Emitenta
Emitent rozpoczął działalność operacyjną w branży gier wideo w 2016 roku.
Pierwotnie emitent od 2011 roku działał jako spółka AF Concept sp. z o.o.
Punch Punk S.A. prowadzi działalność w zakresie tworzenia własnych gier wideo oraz zajmuje się produkcjami na zlecenie (ang. work for hire). Zamiarem Emitenta jest stworzenie bogatego portfolia produktowego, dlatego w tym celu Spółka tworzy między innymi gry przygodowe (ang. adventure), gry pierwszoosobowe (ang. FPP First Person Perspective ), czy gry narracyjne (ang. story driven) na wszystkie popularne wśród graczy platformy, tj. PC, PS4, Xbox, Nintendo Switch, czy PS VR. Częścią strategii Emitenta jest tworzenie gier o unikalnej warstwie wizualnej, bogatej historii oraz rozwój portfolio pod kątem tworzenie gier Virtual Reality (VR – wirtualna rzeczywistość). Studio w ciągu ostatnich lat pozyskało finansowanie w ramach programów „Kreatywna Europa” i „GameINN” (“Inteligentny rozwój”) na prowadzoną działalność produkcyjną i rozwojową. Punch Punk S.A. to studio tworzące gry niezależne.
Emitent tworzy gry, za które płatności dokonywane są „z góry”. W stosowanym przez Studio modelu działalności nie występują mikropłatności, które gracz musi ponieść w celu poprawy jakości rozgrywki. Spółka, jako niezależny producent, tworzy gry oryginalnej oprawie wizualnej połączonej z silną narracją i filmowym stylem opowiadania, dlatego często zaprasza do współpracy znane osobistości - twórców muzyki oraz literatury np. Nergala (przy grze „Apocalipsis: Harry at the End of the World”), Agima (przy grze „Apocalipsis: Harry at the End of the World” i “This is the Zodiac Speaking”), czy Łukasza Orbitowskiego (przy grze „This is the Zodiac Speaking” i “AIDA”). W ramach dalszego rozwoju Studia Emitent nawiązał w 2018 roku współpracę z autorem komiksu „Batman” i laureatem komiksowego Oscara Brianem Azarello.
Drugą nogą biznesową, prowadzoną równolegle do tworzenia gier Indie, jest praca na zlecenie zewnętrznych podmiotów (ang. work for hire). W tym trybie Spółka pracuje, na dzień stworzenia niniejszego Dokumentu, nad 7 tytułami: “Drug Dealier VR”, “Yacht Mechanic Simulator”, “Fishing Adventure VR”, “Barn Finders VR”, “Godzilla VR”, “Eggs VR” oraz „Bicycle Mechanic Simulator”. Spółka od początku 2020 roku, celem dywersyfikowania źródeł przychodów oraz stabilizacji ogólnej sytuacji finansowej, zajmuje się produkcją gier na zlecenie współpracując przy tym z rozpoznawalnymi polskimi twórcami gier komputerowych, takimi jak Ultimate VR (przy grze „Fishing Adventure VR”),PlayWay S.A. (przy grach „Drug Dealer VR” i „Barn Finders VR”), Image Power S.A. (przy grze „Yacht Mechanic Simulator”), Movie Games S.A. (przy grze „Drug Dealer VR”), czy Manager Games S.A.(przy grze „Bicycle Mechanic Simulator”). Realizowane zlecenia obejmują tworzenie gier z segmentu symulatorów oraz portowanie (przenoszenie) innych tytułów do wirtualnej rzeczywistości (ang. VR) na platformy Steam VR, PS VR,HTC Vive, czy Oculus Store. Tworzenie gier w wirtualnej rzeczywistości nie jest ograniczone do tworzenia wyłącznie portów istniejących tytułów. Emitent posiada niezbędne zaplecze sprzętowe, wiedzę i doświadczenie do tworzenia gier własnych w przeznaczeniu na platformy VR z klasy Indie. Punch Punk S.A. posiada doświadczony zespół z zapleczem akademickim, dzięki czemu jest w stanie kreować produkcje na różne platformy oraz wykonywać wysokiej jakości pracę w systemie work for hire. Zespół Emitenta nieustanie się rozwija oraz tworzy nowe technologie produkcji. Punch Punk S.A. stworzył komiksowy shader (program napisany w specjalnym języku programowania) pozwalający na tworzenie komiksowych światów w 3D. Program badawczy związany z shaderem został nagrodzony w konkursie GameINN. Obecnie trwają prace nad narzędziem o roboczej nazwie COSMOS (ang.: Comic Stylistic Master Software), które powstanie w formie wtyczki usprawniającej prace nad grafiką gier, zachowaną w stylistyce komiksowej. Debiutancka produkcja studia, tj. „Apocalipsis – Harry at the End of the World”, została wyróżniona m.in. przez prestiżowy Guardian, jako jedna z 10 najciekawszych gier Indie na świecie w 2017 roku. Samo studio zostało zaś wyróżnione jako najlepszy debiut 2018 portalu Graczpospolita. Do dnia 31 marca 2021 roku, przychody ze sprzedaży gry wyniosły około 241 tys. PLN
Drugim tytułem studia, który zadebiutował na rynku był thriller FPS - „This is the Zodiak Speaking”, którego wydawcą jest Klabater S.A. Do dnia 31 marca 2021 roku przychody ze sprzedaży gry wyniosły blisko 74,8 tys. PLN.
Strategia rozwoju i cele emisyjne
Strategia Emitenta opiera się na rozwoju prowadzonego obecnie modelu biznesowego, obejmującego tworzenie gier własnych oraz wykonywania produkcji na zlecenie. Spółka zamierza dalej kontynuować oraz zwiększać zaangażowanie we współpracę z dużymi podmiotami zewnętrznymi (tj.: PlayWay, Ultimate Games, Movie Games, Manager Games), poprzez rozbudowę działu work for hire specjalizującego się w portowaniu gier do wirtualnej rzeczywistości oraz produkcji symulatorów. W obszarze produkcji własnych Spółka zamierza skupić się na rozbudowie działu wydawniczego operującego na platformach wirtualnej rzeczywistości, celem samodzielnego wydawania tytułów VR. Emitent koncentrować będzie działania w obszarze pozyskiwania i tworzenia gier na platformy wirtualnej rzeczywistości, głównie na platformę Play Station VR, która obecnie charakteryzuje się niewielką konkurencją, przy dużej ilości posiadanych headsetów (zestawów umożliwiających rozgrywkę).
Emitent angażuje się w działania rozwijające wewnętrzne technologie i know-how, tj. budowanie backkatalogu opartego na bazie produkcji na zlecenie, oraz tworzenie mechanik gier w trybie kilku graczy. Ponadto Punch Punk zamierza zwiększać potencjał wydawniczy tytułów Indie oraz zleceń work for hire, poprzez rozwój studia deweloperskiego oraz kontynuację polityki opartej na pozyskiwaniu znanych IP i opieraniu tytułów o znane popkulturowe motywy, celem lepszej promocji produktów i budowania jakości premium w obszarze wydawanych produktów.
Wybrane dane finansowe Emitenta (w PLN):
|
|
IQ2021 |
2020 |
2019 |
|
Przychody netto ze sprzedaży |
167.432,29 |
630.989,64 |
579.117,47 |
|
Zmiana stanu produktów |
52.903,99 |
1.137.383,69 |
1.167.644,03 |
|
Wynik finansowy |
-75.251,70 |
-58.963,05 |
151.078,50 |
|
Kapitał własny |
4.412.053,41 |
4.487.305,11 |
3.598.447,93 |
|
Zobowiązania długoterminowe |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
Zobowiązania krótkoterminowe |
368.684,79 |
359.690,00 |
93.194,12 |
|
Suma bilansowa |
5.224.638,20 |
5.290.895,11 |
3.708.308,72 |
|
Przepływy pieniężne netto razem |
-400.224,31 |
663.447,94 |
-272.901,98 |
|
Środki pieniężne na koniec okresu |
474.301,30 |
874.525,61 |
211.077,67 |
Oferta publiczna akcji serii B
data rozpoczęcia: 3.06.2020 r.
data zakończenia: 21.06.2020 r.
data przydziału: 16.06.2020 r.
liczba instrumentów finansowych, które zostały przydzielone: 400.000
cena emisyjna: 3,75 zł
wartość emisji: 1.500.000,00 zł
informacja o sposobie opłacenia akcji: gotówka
liczba osób, które objęły akcje: 51 osób fizycznych i 3 osoby prawne
22.934 akcji serii B objęła Carpathia Capital ASI S.A., podmiot zależny od Autoryzowanego Doradcy Emitenta – INC S.A.
Informacje o transakcjach sprzedaży akcji objętych wnioskiem o wprowadzenie dokonanych w ostatnich 12 miesiącach przez akcjonariuszy
W ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku o wprowadzenie przeprowadzone zostały transakcje na akcjach serii A w łącznej liczbie 1.559.015 o łącznej wartości 3.499.870,55 zł. Transakcje zostały zawarte po cenach od 0,60 zł do 4,00 zł.
Struktura akcjonariatu Emitenta:
|
Akcjonariusz |
Liczba akcji |
Udział w kapitale |
Liczba głosów |
Udział w głosach |
|
PlayWay S.A. |
597.685 |
10,75% |
597.685 |
10,75% |
|
Szewczyk Marek Trzebiński Jakub Pozostali seria A |
466.500 286.815 3.809.500 |
8,39% 5,16% 68,51% |
466.500 286.815 3.809.500 |
8,39% 5,16% 68,51% |
|
Pozostali seria B |
400.000 |
7,19% |
400.000 |
7,19% |
|
Suma |
5.560.500 |
100,00% |
5.560.500 |
100,00% |
Kapitał zakładowy Emitenta według odpisu z Rejestru Przedsiębiorców wynosi: 556.050 PLN
i dzieli się na 5.560.500 akcji, w tym:
- 5.160.500 akcji zwykłych na okaziciela serii A,
- 400.000 akcji zwykłych na okaziciela serii B
o wartości nominalnej 0,10 zł każda, wyemitowanych przez PUNCH PUNK S.A.
W alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect notowane będą akcje serii A, B w liczbie 5.560.500, które stanowią 100% akcji wyemitowanych przez Spółkę.
